מודעות דרושים – איך לעשות את זה יעיל.

דרושים עובדים לעסק והדבר הראשון שעושים הוא לפרסם מודעות דרושים. לפני שנדבר על איפה כדאי לפרסם את המשרה שלכם, בואו נדבר קצת על כתיבה יעילה של מודעות דרושים. מודעת דרושים טובה תגדיר את החשיפה למשרה שלכם, תצמצם קורות חיים לא רלוונטיים ובסופו של יום תביא לגיוס מהיר יותר ויעיל יותר. אז איך עושים את זה? צוות מיסטר ג'וב מסביר.



חשוב להבין, עולם התעסוקה היום שונה לחלוטין ממה שהיה לפני עשר שנים. אחוזי הבטלה בשפל חסר תקדים והיוצרות התהפכו לחלוטין. פעם על כל משרה היו 20-30 מתמודדים, היום על מועמד טוב מתמודדים 2-5 מקומות עבודה. כתוצאה מכך, המאבק על המועמדים הטובים ביותר מתחיל כבר בחשיפה אליהם. לכן חשוב לנסח מודעה אטרקטיבית ככל האפשר ש"תמשוך את העין" ותביא את המועמדים המתאימים יותר להגיש מועמדות למשרה.

מעבר לאטרקטיביות מודעת הדרושים, חשוב להקפיד על החוקים הקיימים בארץ בנושא. אסור לפרסם משרה שיש בה משום אפליה לפי חוק שוויון הזדמנויות בעבודה. המודעה חייבת לפנות לשני המינים ואין לכלול בה אפליה על בסיס מוגבלות, גיל, מגדר, דת וכולי. חשוב לנסח אותה בהתאם כיוון ויש אפשרות להגיש תלונה כנגד מעסיק שלא עומד בחוק הזדמנויות בעבודה וניתן לנקוט נגדו הליכים פליליים או להטיל עליו קנסות כספיים.

מודעות דרושים – מתחילים מההתחלה: כותרות

הכל מתחיל בכותרת. היא זאת שתקבע אם העובד הפוטנציאלי שאתם מחפשים ימשיך לקרוא את מודעת הדרושים שלכם או לא. התפקיד העיקרי של הכותרת היא למשוך את המועמדים הנכונים לתפקיד  לכן חשוב לנסח אותה על הצד הטוב ביותר ולהפוך אותה לאטרקטיבית ככל הניתן.

ראשית, ציינו את התפקיד המוצע, את המאפיין החשוב ביותר שלה ואת הדרישה החשובה ביותר שלכם עוד בכותרת המודעה. במידה והתפקיד מציע הטבות, ציונם עוד בכותרת ימשוך את העין למועמדים שנתקלים במודעות רבות ויבדל את מודעת הדרושים שלכם ממודעות אחרות. מחפשי עבודה מחפשים את היתרונות בעבודה ואתם מחפשים ניסיון או כישורים ספציפיים, לכן חשוב לציין אותם כבר בכותרת, בקצרה כמובן.

דוגמאות לכותרת מודעות דרושים:

  • דרוש/ה מהנדס/ת חשמל עם ניסיון לתפקיד שטח מאתגר.
  • דרושים/ות מנהל/ת דיגיטל לעבודה מהבית.
  • דרוש/ה איש/ אשת מכירות עם ניסיון לעבודת שטח.
  • דרושים/ות ברמנים/ות לעבודה במשמרות ללא סופ"ש.
  • משרת סטודנט –  דרושים/ות סטודנטים/ות לכלכלה.
  • נציגי המכירות במוקד הטלפוני שלנו מרוויחים בממוצע 60 ש"ח לשעה! מעוניינים גם?

השלב הבא – תיאור המשרה

ניסחנו כותרת, עכשיו נשאר לנו לנסח היטב את תוכן מודעת הדרושים. תיאור המשרה הוא חלק עיקרי במודעת הדרושים. מחפשי העבודה רוצים לדעת כמה שיותר על המשרה עוד לפני שהם שולחים קורות חיים ובמידה וחסר פרטים זה מעורר את חשדם והם מדלגים למודעה הבאה. זה המקום לפרט אודות החברה ואודות התפקיד.

משפט קצר על החברה שמסביר במה היא עוסקת ואת אופיה מספיק. במידה והגיוס לא דיסקרטי אז אין סיבה להסתיר את שם החברה וחשוב לציין אותו כדי שהעובד הפוטנציאלי ידע לאן הוא מגיע. פרטו ככל הניתן (לא בהגזמה כמובן) על התפקיד עצמו. לפעמים העבודה בפועל נראית למעסיקים כמשהו שמחפשי עבודה מבינים ושזה ברור מעליו. בפועל, המעסיק חי את העבודה אבל מחפש העבודה שקורא את מודעת הדרושים לא יכול לנחש מה העבודה, גם אם הוא מהתחום. הרבה פעמים הוא ירצה לדעת מה התוכן של העבודה בפועל לפני שהוא מציע את מועמדותו.

ציינו את מיקום המשרה ואת שעות וימי העבודה. אם יש אפשרות, כדאי לציין אם המשרה מלאה או חלקית. אם ניתן, יש לציין את השעות והימים של העבודה. במידה והעבודה במשמרות רצוי לציין מה הדרישה הבסיסית לכמות המשמרות מהמועמד. אם יש אפשרות לגמישות בשעות, כדאי מאוד לציין את זה. אם יש אפשרות לגיוס מותאם לסטודנטים או למשרת אם נסו להוסיף "מתאים לסטודנטים" או "אפשרות למשרת הורה" וכו.

כמעט סיימנו – דרישות המשרה

זהו מקומם של דרישות המשרה, מיד אחרי תיאור המשרה ולא אחריה. מעסיקים נוטים להפוך בין הדברים וזוהי טעות. המטרה היא קודם כל "לפתות" את המועמד עם תיאור המשרה ואז להציג את דרישות התפקיד. זה המקום לציין את דרישותיכם מהמועמד, במידה וקיימות. איזה השכלה נדרשת לתפקיד, איזה ניסיון קודם נדרש, איזה תכונות אופי נדרשות וכולי. במידה וישנן דרישות שלא מהוות חובה אלא יתרון, ציינו זאת. במידה ואין דרישות קודמות לתפקיד, ציינו זאת. ישנם מועמדים שמחפשים תפקידים שלא דורשים ניסיון קודם או הכשרה מתאימה.

ולסיום סיומת – מה חשוב עוד להוסיף למודעות הדרושים.

הוסיפו את פרטי התקשרות עמכם וודאו מספר פעמים שלא טעיתם (לא תאמינו כמה מעסיקים נופלים בזה). התאימו את דרך ההתקשרות למשרה. במשרות שמתאימות למועמדים שלרוב אין להם קורות חיים כדאי לכלול מספר טלפון ואילו משרות בכירות יותר יטו להכיל כתובת מייל לשליחת קורות חיים. ההמלצה שלנו היא לציין את כתובת המייל, את מספר הטלפון ואת כתובת אתר האינטרנט במידה ויש כדי לא לפספס מועמדים או שאלות של עובדים פוטנציאלים.

במידה וניתן – הוסיפו לוגו. הוספת לוגו מושכת את העין ומבדלת את המודעה שלכם ממודעות אחרות. ברשתות החברתיות, הוספת תמונה מגדילה את החשיפה לפוסט ואילו באתרי פרסום מודעות דרושים, הוכח שמודעות שכוללות לוגו אטרקטיביות יותר בעיניי מחפשי העבודה והגשת מועמדות אליהן גדולה יותר.

לסיכום, במידה ותבנו את מודעת הדרושים שלכם בחוכמה, הסיכוי שלכם לגייס מועמדים נכונים עבור הארגון במהירות יחסית עולה משמעותית והזמן שזה יחסוך לכם, שווה את קריאת המאמר הזה.

מודעות דרושים לדוגמא:

לבית מלאכה לצביעת זיווד אלקטרוני בנהריה, דרוש/ה מלטש/ת ברזל ופלסטיק.
לעבודה בבית המלאכה ובשטח במידת הצורך, בצוות קטן ומשפחתי. העבודה כוללת ביצוע עבודות ליטוש ותיקון ברזל ופלסטיק מייצור ועד לתיקונים ותקלות.
ניסיון קודם בתחום – יתרון משמעות.
רישיון רכב בתוקף – חובה (רכב יינתן מהחברה)
"ידיים טובות" וחוש טכני – חובה.
חריצות ואחריות- חובה.
משרה מלאה, ימי עבודה א'-ה' (שישי לסירוגין). שעות עבודה יינתנו בראיון.
תנאים סוציאליים משולמים כחוק, תנאי שכר טובים למתאימ/ה.
נכונות לעבודה קבועה ולטווח ארוך, יכולת קידום למתאימ/ה.
המשרה מיועדת לנשים וגברים כאחד.
קורות חיים למייל: ploni@almoni.co.il
או בטלפון מספר 052-2222222

לסוכנות ביטוח בהוד השרון, דרוש/ה נציג/ת שירות לקוחות / שימור לקוחות.
התפקיד כולל: מתן מענה טלפוני ללקוחות פרטיים, מתן שרות לקוחות, שליחת פוליסות ללקוחות החברה ועוד.
סביבת עבודה דינמית וצעירה.
תנאים מעולים! תחרויות, פרסים, ערבי גיבוש וטיולי חברה.
אופציות קידום מהירות!
משרה מלאה, ימים א' – ה'. שעות העבודה 17:00 – 8:00.
דרישות: יינתן יתרון  לבעל/ת ניסיון בשימור לקוחות בעולם הביטוח. ניסיון קודם של למעלה מ- 4 חודשים בתחום הביטוח – חובה. אחריות, רצינות, יחסי אנוש טובים – חובה. זמינות מיידית לעבודה.
קורות חיים למייל: ploni@almoni.co.il
או בטלפון מספר 052-2222222

לאתר הדרושים הגדול במדינהmrjobs  דרוש/ה ראש צוות QA.
התפקיד כולל הובלה של צוות בודקים, אחריות על הובלת הבדיקות למערכת, חלוקת מטלות להנחיה של הבודקים. עבודה מגוונת ומעניינת.
משרה חלקית עד מלאה – שעות גמישות בהתאם לפרוייקטים.
תנאי שכר מעולים וצוות קטן ואיכותי.
דרישות: לפחות שנתיים ניסיון בניהול צוות QA – חובה.
עדיפות לידע או ניסיון במערכת קלינט וסרבר, ניסיון בעבודה מול SQL.
ידע והבנה מעמיקה במתודולוגיית בדיקות- חובה.
יכולת עבודה בצוות, אחריות, מוסר עבודה גבוה – חובה.
קורות חיים למייל: ploni@almoni.co.il
ניתן ליצור קשר בטלפון מספר 052-2222222 (דניאל)
mrjobs.co.il

פופולארי

גיוס עובדים בלי לקום מהכיסא
גיוס עובדים

גיוס עובדים בלי לקום מהכיסא

זמן שווה כסף ועבור בעלי עסקים יש לו השפעה על המוניטין, על מערכת היחסים מול הלקוחות ולעיתים גם על שיתופי הפעולה עם הספקים. כתוצאה מכך, אין פלא שכל בעלי העסקים ללא יוצא מן הכלל מחפשים דרכים יעילות לחסוך בזמן. מצד שני, אף בעל עסק לא רוצה שהחיסכון בזמן יבוא על חשבון הרווחים שלו. הדילמה הזו בין חיסכון בזמן לבין ביצועים עולה אצל עסקים קטנים, בינוניים וגדולים והיא בולטת בעיקר בתחום של גיוס עובדים.

כניסה למאמר
מודעות דרושים
חיפוש עבודה

מודעות דרושים – אילו סוגי מודעות קיימות ומה אפשר ללמוד מההבדלים בניהן.

מודעות דרושים מאפשרות למעסיקים לגייס עובדים. המטרה של המודעות היא להציג בצורה ברורה, מפורטת ושקופה את תנאי המשרה ואת תנאי הקבלה. מן העבר השני, דורשי עבודה קוראים את המודעה על מנת לדעת לאן לשלוח קורות חיים. כתוצאה מכך יש גם הבדלים בין ענפים שבהם דרושים עובדים ולא מעט סוגים שונים של מודעות.

כניסה למאמר
דילוג לתוכן