מודעות דרושים – אילו סוגי מודעות קיימות ומה אפשר ללמוד מההבדלים בניהן.

מודעות דרושים מאפשרות למעסיקים לגייס עובדים. המטרה של המודעות היא להציג בצורה ברורה, מפורטת ושקופה את תנאי המשרה ואת תנאי הקבלה. מן העבר השני, דורשי עבודה קוראים את המודעה על מנת לדעת לאן לשלוח קורות חיים. כתוצאה מכך יש גם הבדלים בין ענפים שבהם דרושים עובדים ולא מעט סוגים שונים של מודעות.

מודעות דרושים

אז לאילו הבדלים חשוב לשים לב כאשר קוראים מודעות דרושים?

את ההבדל העיקרי ניתן לזהות בין מודעות דרושים למשרות קבועות או זמניות. בעוד במשרות זמניות לרוב הדגש במודעה יהיה על העבודה בפועל, על תאריך ההתחלה והסיום ועל השכר, במודעות למשרות קבועות נהוג להשקיע זמן בניסוח תנאי הקבלה, דרישות המשרה, אופי העבודה בפועל ואופי ההכשרה. את אותם הבדלים יהיה ניתן לזהות גם בתחומים שבהם דרושים עובדים עם ובלי ניסיון. במשרות להן דרוש ניסיון קודם יהיה מקום רב לפירוט הניסיון הנדרש.

עוד הבדל בין סוגים שונים של מודעות דרושים קשור לקהל היעד שאליו פונים. אם למשל דרושים עובדים למשרות בכירות, המודעות יהיו כמה שיותר מפורטות וסביר להניח שתנאי הקבלה יתפסו את מלוא הנפח של הטקסט. לשם השוואה, במודעות למשרות זוטרות או למשרות התחלתיות הדגש יהיה על מיקום המשרד ועל פרטים טכניים כגון רישיון, שליטה בתוכנות מחשב וכן הלאה.

למה חשוב לקרוא לעומק מודעות דרושים?

כאשר דרושים עובדים וכשעסק מתחיל בגיוס למשרה, התפקיד של המועמדים הוא להשתמש במודעות כדי לדעת למי שווה להם לפנות. אין טעם לשלוח קורות חיים למשרה שבה תנאי הקבלה לא עולים בקנה אחד עם קורות החיים וחבל להגיע לראיון עבודה במקום שאליו אין סיכוי להתקבל. מנגד, בהחלט שווה לקרוא לעומק מודעות דרושים רלוונטיות ולהשתמש בהן ובמידע שקיים בהם על מנת להתאים מעט את קורות החיים, להדגיש את מה שרלוונטי ולפתוח את הדלת לקריירה משמעותית.

מחפשי עבודה עם ניסיון יודעים לזהות סוגים שונים של מודעות דרושים כבר ממבט ראשון. צריך להבין, מקצוענים בתחום יודעים לזהות הבדלים בין סוגי מודעות בפלטפורמה שבה הן מפורסמות, באורך המלל שמופיע בתוכן ואפילו בדברים קטנים כמו העיצוב הגרפי. ככל שמבינים בזה יותר, מחפשי עבודה יכולים להשוות בין מודעות באתרי אינטרנט ובעיתון ולדאוג שהם יהיו חשופים לכמה שיותר מידע קונקרטי על משרת החלומות שלהם.

בסופו של דבר, העובדה שקיימות סוגים שונים של מודעות מעידה על ההצלחה של הקונספט. מעסיקים, דורשי עבודה וגופים בינלאומיים משתמשים במודעות מן הסוג הזה על מנת לגייס עובדים. כאשר המועמדים קוראים לעומק את המודעות, הם מגדילים לעצמם את הסיכוי למצוא עבודה. זו הסיבה האמיתית לכך שיש המון סוגים של מודעות דרושים ולכן מומלץ להישאר עם אצבע על הדופק ולעקוב אחריהן בשלל הלוחות ואתרי האינטרנט.   

פופולארי

למצוא מודעות דרושים
חיפוש עבודה

מה עושים אחרי שמוצאים מודעות דרושים?

עברנו בכל האתרים, בכל קבוצות הפייסבוק ואפילו על כל העיתונים עד שסוף סוף מצאנו מודעות דרושים שבהן חפצה נפשנו. ממש תפקיד החלומות שלנו. איך מתקדמים מכאן, איך ניגשים למשרה בצורה הטובה ביותר ואיך מגדילים את הסיכוי להתקבל למשרה.

כניסה למאמר
דילוג לתוכן