מה עושים אחרי שמוצאים מודעות דרושים?

עברנו בכל האתרים, בכל קבוצות הפייסבוק ואפילו על כל העיתונים עד שסוף סוף מצאנו מודעות דרושים שבהן חפצה נפשנו. ממש תפקיד החלומות שלנו. איך מתקדמים מכאן, איך ניגשים למשרה בצורה הטובה ביותר ואיך מגדילים את הסיכוי להתקבל למשרה.

למצוא מודעות דרושים

חיפוש אחר מודעות עלול להיות תהליך ארוך ומתיש. יתרה על כך, אף אחד לא מבטיח שהגשת קורות חיים למשרה מבוקשת אכן תוביל לקבלת זימון לראיון עבודה או לתחילתה של קריירה מופלאה. האמת היא שכיום דרושים עובדים טובים לשלל תחומי המשק ושיש המון עבודה לעשות גם אחרי שמוצאים מודעות רלוונטיות.

קודם כל, הדבר הראשון שצריך לעשות אחרי שמוצאים מודעות הוא לקרוא אותן לעומק. קריאה לעומק עוזרת לנסח טופס רלוונטי של קורות חיים ומבטיחה שמה שיישלח בסופו של דבר למעסיק יוביל לקבלת התפקיד. בפועל, במסגרת ניסוח של טופס קורות החיים צריך בעיקר לשים לב לתנאי הקבלה כפי שמפורטים במודעה ולהימנע כמובן משגיאות כתיב ותחביר.

שנית, הדבר הבא שצריך לעשות אחרי שמוצאים מודעות דרושים ומגיבים אליהן הוא להיערך לקראת ראיון העבודה. זה השלב שבו נכנסים לאתר האינטרנט של המעסיק, מנסים למצוא קשרים אישיים לחברים או בני משפחה שעובדים אצלו ומגבשים חזון ברור. אם עושים את כל זה בצורה נכונה ובסוף גם מקבלים זימון לראיון עבודה, חוסכים זמן יקר ומגדילים את סיכויי ההצלחה.

טיפ: דרושים עובדים שיודעים לעבור ראיון בעל פה

ראיון עבודה נועד לאפשר למעסיק להתרשם מהמועמד. במסגרת ראיון עבודה יש למועמד כמה דקות ספורות להשאיר רושם חיובי, לכן יש חשיבות גדולה להכנה המוקדמת. כמו כן, תמיד דרושים עובדים שיודעים לעבור ראיון בעל פה בצורה רהוטה וכל מעסיק יעדיף לתת עדיפות לאנשים שיש לו איתם כימיה טובה.

מצד שני, ראיון עבודה הוא גם כלי לגיטימי להשוואה בין מעסיקים. העובדה שהראיון משמש את שני הצדדים יכולה להרגיע דורשי עבודה שמרגישים לחוצים, כי הרי בסופו של דבר מדובר בהזדמנות עבורם לקבל מידע קונקרטי על המעסיק. אם המועמד מגיע למשל עם רשימת דרישות, שאלות או בקשות, סביר להניח שהוא יקבל תשובות במהלך הראיון ואפילו ירגיש אחריו בטוח יותר בעבודה שבה הוא בחר.

לסיום, יש לציין שמומלץ להמשיך לעקוב אחר מודעות דרושים גם אם לכאורה כבר מצאנו את משרת החלומות. קשה לדעת מתי ואיך תהליך הגיוס יסתיים ותמיד עדיף להישאר עם עוד אופציות מאשר ללא עבודה. במידה ומוצאים כמה מודעות שונות וטובות, אפשר גם להשוות ביניהן לפני שמחליטים למי לשלוח קורות חיים. בשורה התחתונה, קריאת מודעות היא רק חלק מתהליך ארוך ומורכב יותר של חיפוש עבודה.

פופולארי

חיפוש עבודה וגיוס עובדים באינטרנט
גיוס עובדים

אתר האינטרנט של העסק במהלך גיוס עובדים

גיוס עובדים יעיל הוא כזה שמשתמשים בכל הכלים שניתן כדי להגיע לגיוס אפקטיבי במיוחד. אחד מהכלים שעומדים לרשות חלק מהמעסיקים הוא אתר האינטרנט של העסק. חשוב לדעת איך להשתמש בו בתהליך גיוס העובדים כדי למקסם את יעילות הגיוס.

כניסה למאמר
חיפוש עובדים בעסק קטן
גיוס עובדים

חיפוש עובדים בעסקים קטנים

מבחינת משרד הכלכלה, עסקים קטנים ובינוניים מוגדרים ככאלה שמעסיקים עד 50 עובדים. בתוך כך, ברשימת העסקים הקטנים והבינוניים בישראל נכללים גם יזמים ועצמאיים שלא מעסיקים עובדים וגם כאלה שמעסיקים כמה עשרות עובדים בעת ובעונה אחת. עם זאת, יש בהחלט הבדל משמעות בין העסקת עשרות עובדים לבין העסקת מאות עובדים ואותו אפשר לזהות גם בשלבי חיפוש עובדים וגיוסם.

כניסה למאמר
מחפשי עבודה לומדים מתהליך גיוס העובדים
חיפוש עבודה

על גיוס עובדים – מה אפשר ללמוד מהאופן שבו מתבצע גיוס העובדים?

כמו כל ענפי המשק, גם ענף גיוס עובדים משתנה ודינמי מאוד. לכן חשוב, גם כמחפש עבודה לעקוב אחרי השינויים והתנודות בענף.
ככל שמחפש העבודה מכיר יותר את התמורות בתחום הגיוס, כך יותר קל לו להוביל על מתחריו לתפקיד המבוקש.

כניסה למאמר
דילוג לתוכן