על גיוס עובדים – מה אפשר ללמוד מהאופן שבו מתבצע גיוס העובדים?

כמו כל ענפי המשק, גם ענף גיוס עובדים משתנה ודינמי מאוד. לכן חשוב, גם כמחפש עבודה לעקוב אחרי השינויים והתנודות בענף. ככל שמחפש העבודה מכיר יותר את התמורות בתחום הגיוס, כך יותר קל לו להוביל על מתחריו לתפקיד המבוקש.

מחפשי עבודה לומדים מתהליך גיוס העובדים

הצצה לתחום של גיוס עובדים יכולה לסייע גם למעסיקים פוטנציאליים וגם למועמדים ומחפשי עבודה. במילים אחרות, כדאי לכל מי שמחפש עבודה לעצור אחת לכמה זמן ולעקוב אחר שינויים בענף הגיוס. בצורה כזו יכולים המועמדים עצמם לדעת מה המעסיקים מחפשים כאשר הם מתחילים בתהליך של גיוס עובדים, או מה הם יכולים לעשות על מנת להגדיל את סיכויי ההצלחה שלהם לקבל את התפקיד.

כך תיראו טוב יותר במרחב המקוון

יש המון דברים שאותם מחפשי עבודה יכולים ללמוד מהאופן שבו מתבצע כיום גיוס עובדים. אם בעבר תהליך חיפוש עובדים התבסס על התקשורת המשודרת והכתובה בלבד, הרי שכיום הרבה מאוד משאבים עוברים לאינטרנט. כתוצאה מכך, מעסיקים מגייסים עובדים דרך רשתות חברתיות, מאגרי דרושים מקוונים ומנועי חיפוש ויש להם גם את היכולת לפלח מראש את קהל היעד וללמוד עליו.

מבחינת המועמדים, המסקנה מהאופן שבו מתבצע כיום גיוס עובדים היא שעליהם לשמור על חזות מקצועית גם במרחב המקוון. כדאי לאנשים שמחפשים עבודה לשים לב היטב מה הם כותבים ברשתות החברתיות, לבדוק כיצד הם מופיעים באתרי דרושים ולדאוג לתדמית שמתאימה למקצוע שבו הם רוצים לעבוד. זה אולי נראה מסובך, אבל בתהליך של חיפוש עובדים ניתן לראות את ההבדל בין נוכחות מקצועית באינטרנט לבין רושם ראשוני שפוגע בסיכויי הקבלה לעבודה.

גיוס עובדים והשכר שלכם

עוד דבר שאותו מחפשי עבודה יכולים ללמוד מהאופן שבו מתבצע כיום גיוס עובדים קשור לשכר שלהם. בראש ובראשונה, חיפוש עבודה נשען כיום על כוח אדם איכותי יותר מאשר על כוח אדם זול. הימים שבהם מעסיקים חיפוש איך לחסוך על עובדים הסתיימו, כי מובן מאליו שכוח האדם הוא המשאב החשוב ביותר עבור הארגון.

מכל האמור לעיל צריכים מחפשי עבודה להסיק שיש להם מקום להתמקח על השכר, על התנאים, על הזכויות הסוציאליות ועל ההטבות. אם מחפשי עבודה רואים ביקוש גבוה לאנשים כמוהם במודעות דרושים ובאתרי אינטרנט, סביר להניח שזה יעניק להם תחושת ביטחון. בתחושה הזו כדאי למחפשי עבודה להשתמש כאשר הם מקבלים זימון לראיון ובשלבים שבהם הם מתמקחים על חוזה ההעסקה.

גיוס לפי תחומים ומסלולי לימוד

לא הרבה אנשים צעירים או חיילים משוחררים יודעים שהאופן שבו מתבצע כיום חיפוש עובדים יכול לעזור להם לבחור מסלול לימודים. הדוגמא הכי פשוטה לכך היא ביקוש למקצועות מסוימים לעומת אחרים, כפי שעולה ממספר מודעות הדרושים שיש במאגרים השונים. ככל שיש ביקוש גבוה יותר לעובדים מתחום ספציפי, כך עולה הסיכוי שמי שלומד אותו ומקבל את תעודת ההכשרה המתאימה אכן ימצא בסוף המסלול עבודה שהולמת את כישוריו.

כמובן שביקוש גבוה או נמוך בתהליכי חיפוש עובדים לא אמור להיות האינדיקציה היחידה לבחירת מסלול לימודים. לצד היתרונות של לימודים לעבודה במקצוע מבוקש, מה שהכי חשוב לאנשים צעירים הוא העניין האישי. לכן כדאי לקחת בפרופורציות הנכונות את הביקוש או חוסר הביקוש למקצועות מסוימים על פני אחרים, כמו גם להכניס למערכת השיקולים את כל שאר הדברים שאותם ניתן ללמוד מהאופן שבו מתבצע כיום גיוס עובדים.

פופולארי

חיפוש עובדים בעסק קטן
גיוס עובדים

חיפוש עובדים בעסקים קטנים

מבחינת משרד הכלכלה, עסקים קטנים ובינוניים מוגדרים ככאלה שמעסיקים עד 50 עובדים. בתוך כך, ברשימת העסקים הקטנים והבינוניים בישראל נכללים גם יזמים ועצמאיים שלא מעסיקים עובדים וגם כאלה שמעסיקים כמה עשרות עובדים בעת ובעונה אחת. עם זאת, יש בהחלט הבדל משמעות בין העסקת עשרות עובדים לבין העסקת מאות עובדים ואותו אפשר לזהות גם בשלבי חיפוש עובדים וגיוסם.

כניסה למאמר
חיפוש עובדים בחופש הגדול
גיוס עובדים

חיפוש עובדים בחופש הגדול

חיפוש עובדים בחופש הגדול מתאפיין בדרך כלל בגיוס של צעירים. צוות מיסטר ג'ובס סוקר עבורכם איך כדאי לעשות את זה חכם ומה המאפיינים של גיוס עובדים כזה.

כניסה למאמר
דילוג לתוכן