חיפוש עובדים לסקטור הציבורי

רבים רוצים לעבוד במגזר הציבורי בגלל התנאים. בין היתר, עבודות בסקטור הזה מתאפיינות בשעות נוחות, חופשות, זכויות סוציאליות מחמירות שנשמרות במלואן ובמקרים מסוימים גם קביעות לפני יציאה ופרישה לפנסיה. עם זאת, המעסיקים שאחראיים על חיפוש עובדים לסקטור הציבורי לא תמיד נהנים מהביקוש הזה.

חיפוש עובדים בסקטור הציבורי

הביקוש לעבודה בסקטור הציבורי עלולה ליצור מצב שבו מועמדים רבים שולחים את קורות החיים שלהם – למרות שהם בכלל לא מתאימים. במקביל, יש המון תהליכי חיפוש עובדים שלא מתקיימים בצורה הנכונה וכך פונים מלכתחילה למועמדים לא רלוונטיים. התוצאה במקרים אלו היא עומס על מחלקת משאבי האנוש של הארגונים הציבוריים, בזבוז של כספים ומשאבים ובסופו של דבר גם עוגמת נפש אצל המועמדים עצמם.

טיפים עבור חיפוש עובדים מוצלח – גם במגזר הציבורי

הדרך הנכונה לבצע חיפוש עובדים לסקטור הציבורי היא להתחיל באפיון מוקדם של המשרה והתנאים. בשלב הזה בכלל אין צורך לפנות לאפיקי גיוס עובדים, אלא רק להשקיע זמן ומשאבים במסמך אפיון מסודר. ככל  שהאפיון יתבצע בצורה מקיפה וטובה יותר, כך עולה הסיכוי שיעבור זמן קצר מהרגע שבו מתחילים לגייס ועד שהעובדים יתחילו לעבוד.

בשלב השני של גיוס עובדים לסקטור הציבורי ניתן להשתמש בכלים שיש למוסדות הללו מתוקף החוק. כאן גם נדרשת היכרות עמוקה עם החוק, כי יש למשל תפקידים שעבורם ניתן לגייס עובדים רק במסגרת מכרז. כאשר גיוס עובדים נעשה דרך מכרז חלות עליו תקנות ספציפיות. בין היתר, תקנות אלו חייבות להישמר במודעות הדרושים, בתהליך הסינון של המועמדים, בכל מה שנוגע לאיסוף קורות חיים וכן הלאה.

בשלב המעשי של גיוס עובדים לסקטור הציבורי צריך לדאוג שיהיה מי שיקבל את הפניות. כמעט לכל משרה בסקטור הציבורי מוגשים המון קורות חיים, לכן אפשר לבצע סינון גס באמצעים ממוחשבים או סינון ידני במחלקות משאבי האנוש הרלוונטיות. בהמשך, יש לדאוג שקורות החיים של המועמדים המתאימים יועברו למי שאחראי על הנושא של ראיונות עבודה.

איך מעסיקים צריכים להתכונן לראיון עבודה?

גוף ציבורי שבוחר להתחיל בתהליך גיוס עובדים צריך להתכונן לראיונות עבודה רבים. אם נציגי הגוף הציבורי גם מעוניינים לחסוך זמן והוצאות, הם יכולים לדאוג לפרסם על גבי מודעות הדרושים מה על המועמדים להביא לראיון ובאיזה ידע הם אמורים להחזיק. במקביל, כדאי למעסיקים להתכונן לראיון גם מבחינת הכנת שאלות או מבחני רקע.

בחלק מהמוסדות הציבוריים מאפשרים לגייס עובדים חדשים רק לאחר מבחנים פסיכוטכניים ואחרים. אם המבחנים הללו נעשים לפני הריאיון, חשוב לציין את זה על גבי מודעות הדרושים. אפשרות אחרת היא להביא את המועמדים הרלוונטיים לראיון עבודה ורק לאחר מכן להעביר אותם לאבחון נוסף, אך כמובן שכדאי לבחון כל מקרה לגופו.

גיוס עובדים בשיטות שונות

למוסדות עם תקציב ציבורי יש את הפריבילגיה לשלב בין שיטות שונות של גיוס עובדים. במקרים שבהם חיפוש עובדים נעשה בהתראה קצרה, אפשר לשלב בין שירותי השמה וכוח אדם לבין פרסום מודעות במאגרי דרושים.

בסופו של דבר, גיוס עובדים בשיטות שונות מעלה את הסיכוי להגיע לקהל היעד הרלוונטי ומאפשר לאייש גם תפקידים רגישים במוסדות ציבור מבוקשים במיוחד.

פופולארי

מודעות דרושים
חיפוש עבודה

מודעות דרושים – אילו סוגי מודעות קיימות ומה אפשר ללמוד מההבדלים בניהן.

מודעות דרושים מאפשרות למעסיקים לגייס עובדים. המטרה של המודעות היא להציג בצורה ברורה, מפורטת ושקופה את תנאי המשרה ואת תנאי הקבלה. מן העבר השני, דורשי עבודה קוראים את המודעה על מנת לדעת לאן לשלוח קורות חיים. כתוצאה מכך יש גם הבדלים בין ענפים שבהם דרושים עובדים ולא מעט סוגים שונים של מודעות.

כניסה למאמר
למצוא מודעות דרושים
חיפוש עבודה

מה עושים אחרי שמוצאים מודעות דרושים?

עברנו בכל האתרים, בכל קבוצות הפייסבוק ואפילו על כל העיתונים עד שסוף סוף מצאנו מודעות דרושים שבהן חפצה נפשנו. ממש תפקיד החלומות שלנו. איך מתקדמים מכאן, איך ניגשים למשרה בצורה הטובה ביותר ואיך מגדילים את הסיכוי להתקבל למשרה.

כניסה למאמר
מחפשי עבודה לומדים מתהליך גיוס העובדים
חיפוש עבודה

על גיוס עובדים – מה אפשר ללמוד מהאופן שבו מתבצע גיוס העובדים?

כמו כל ענפי המשק, גם ענף גיוס עובדים משתנה ודינמי מאוד. לכן חשוב, גם כמחפש עבודה לעקוב אחרי השינויים והתנודות בענף.
ככל שמחפש העבודה מכיר יותר את התמורות בתחום הגיוס, כך יותר קל לו להוביל על מתחריו לתפקיד המבוקש.

כניסה למאמר
דילוג לתוכן