חיפוש עובדים בעסקים קטנים

מבחינת משרד הכלכלה, עסקים קטנים ובינוניים מוגדרים ככאלה שמעסיקים עד 50 עובדים. בתוך כך, ברשימת העסקים הקטנים והבינוניים בישראל נכללים גם יזמים ועצמאיים שלא מעסיקים עובדים וגם כאלה שמעסיקים כמה עשרות עובדים בעת ובעונה אחת. עם זאת, יש בהחלט הבדל משמעות בין העסקת עשרות עובדים לבין העסקת מאות עובדים ואותו אפשר לזהות גם בשלבי חיפוש עובדים וגיוסם.

חיפוש עובדים בעסק קטן

על רקע האמור לעיל אפשר להבין מדוע חיפוש עובדים לעסקים קטנים נעשה בצורה שונה בהשוואה לחיפוש או גיוס עובדים לחברות גדולות. בראש ובראשונה, לעסקים קטנים יש תקציב יחסית מוגבל בכל הנוגע לגיוס ולחיפוש עובדים. עסקים קטנים צריכים להשתמש בקפידה במשאבים שעומדים לרשותם ולהגדיר בצורה מדויקת את אפיקי הפרסום של מודעות הדרושים.

בנוסף, כדאי לבעלי עסקים קטנים להשתמש במאגרי דרושים כדי לקבל בזמן אמת מידע כמה שיותר מעודכן. בעוד עסקים גדולים יכולים להרשות לעצמם להישאר רשומים למאגרי דרושים לכל אורך השנה וגם מחוץ למעגלי הגיוס העונתיים, בעסקים קטנים עושים זאת לעיתים רחוקות בלבד. אם כבר בעלי עסקים קטנים מחליטים להתחיל בתהליך של גיוס עובדים, עליהם לוודא שהמאגר מספק עבורם את הפרטים המדויקים.

השפעת חיפוש עובדים על עבודת העסק

מחקרים מראים שתהליכי גיוס עובדים לעסקים קטנים משפיעים על התפוקה שלהם. בגלל שבעסקים קטנים מרגישים היטב כל שינוי במצבת כוח האדם, תהליך הגיוס עצמו עלול לגרום למצב שבו המנהלים עסוקים בראיונות ובחיפוש במקום בעבודה ובשיווק. כמו כן, כאשר עובדים עוזבים עסקים קטנים ומחייבים אותם להתחיל בתהליכי גיוס – התפוקה היא הראשונה שנפגעת ואחריה הביצועים, הרווחים וההכנסות.

הדרך להימנע מהשפעה שלילית של גיוס עובדים על העסק היא לתכנן בקפידה את התהליך. בשלב הראשון כדאי להחליט למי בדיוק פונים על מנת לגייס עובדים חדשים, באיזה תאריך מתחילים ומה עושים אם לא מקבלים מספיק פניות. בשלב השני אוספים את קורות החיים שמגיעים אל העסק תוך כדי גיוס עובדים ומסננים בין המועמדים. לבסוף, כל שנותר הוא לזמן את המועמדים לראיון עבודה ולדאוג לחפיפה מהירה שלהם.

תוך כמה זמן עסקים קטנים מגייסים עובדים?

משך הזמן שעובר מהרגע שבו בעלי עסקים קטנים מחליטים לבצע גיוס עובדים ועד שהם מצטרפים למצבת כוח האדם אינו קבוע. כך למשל עסקים קטנים בענף ההסעדה והתיירות נוטים לגייס עובדים חדשים במהירות, אך התחלופה בהם גבוהה. מנגד, עסקים קטנים שנותנים שירותים מגייסים עובדים רק לעיתים רחוקות ולכן בכירים מצליחים לצבור אצלם וותק.

על אף האמור לעיל, ניתן לקבוע במידה סבירה של ביטחון שבעלי עסקים קטנים יכולים להיערך לתקופה של כמה שבועות לפחות במסגרת תהליך של חיפוש עובדים. אם בעלי העסקים עושים זאת בצורה נכונה ומשקיעים בפרטים הקטנים של גיוס עובדים טובים ומקצועיים, הם יכולים אפילו לקצר את משך הזמן שעובר מרגע ההתחלה ועד הזימון לראיון.

לבסוף, כדאי לבעלי עסקים קטנים ללמוד מניסיון העבר שלהם וכך להפוך כל תהליך של חיפוש עובדים לטוב מהקודם. את זה עושים על ידי רשימה מסודרת של יתרונות וחסרונות, באמצעות התייעצות עם אנשי מקצוע ועל ידי רישום של אפיקי גיוס מוצלחים יותר או פחות.

פופולארי

איפה ניתן למצוא מודעות דרושים
חיפוש עבודה

איך מוצאים מודעות דרושים?

מודעות דרושים הם כלי ראשון לחיפוש עבודה. חיפוש עבודה יכול להיות משימה מורכבת שמחייבת שימוש במגוון אמצעים. מבחינת המעסיק, הפתרון הוא להגדיר באופן כמה שיותר מדויק את תנאי ההעסקה ולפנות רק אל מועמדים רלוונטיים. מנגד, דורשי עבודה צריכים לדעת איפה למצוא מידע על משרות פנויות ולדאוג שהוא יעלה בקנה אחד עם הציפיות שלהם.

כניסה למאמר
מחפשי עבודה לומדים מתהליך גיוס העובדים
חיפוש עבודה

על גיוס עובדים – מה אפשר ללמוד מהאופן שבו מתבצע גיוס העובדים?

כמו כל ענפי המשק, גם ענף גיוס עובדים משתנה ודינמי מאוד. לכן חשוב, גם כמחפש עבודה לעקוב אחרי השינויים והתנודות בענף.
ככל שמחפש העבודה מכיר יותר את התמורות בתחום הגיוס, כך יותר קל לו להוביל על מתחריו לתפקיד המבוקש.

כניסה למאמר
גיוס עובדים

מודעות דרושים – איך לעשות את זה יעיל.

דרושים עובדים לעסק והדבר הראשון שעושים הוא לפרסם מודעות דרושים. לפני שנדבר על איפה כדאי לפרסם את המשרה שלכם, בואו נדבר קצת על כתיבה יעילה של מודעות דרושים. מודעת דרושים טובה תגדיר את החשיפה למשרה שלכם, תצמצם קורות חיים לא רלוונטיים ובסופו של יום תביא לגיוס מהיר יותר ויעיל יותר. אז איך עושים את זה? צוות מיסטר ג'וב מסביר.

כניסה למאמר
דילוג לתוכן