גיוס עובדים – שאלות ותשובות

גיוס עובדים: צוות מיסטר ג'ובס מציג בפניכם שאלות ותשובות נפוצות - איפה לגייס, איזה שיטות קיימות, מה פרק זמן ממוצע של גיוס ושאלות נפוצות אחרות.

גיוס עובדים באינטרנט

הרבה מעסיקים שמגלים שהם צריכים לגייס עובדים חדשים ניגשים לתהליך בלי ידע מוקדם. היעדר הידע פוגע ביכולת של המעסיק לגייס את העובדים שמתאימים לו, גורר בזבוז מסיבי של זמן וכסף וגם עלול לגרום עוגמת נפש. הפתרון הוא להכיר את התשובות לשאלות הנפוצות ולהיעזר בהן כבר בשלבים המוקדמים של גיוס עובדים לתפקידים בכירים או זוטרים.

איפה הכי כדאי לבצע גיוס עובדים?

גיוס של עובדים טובים אפשר לבצע באמצעות העיתונות הכתובה, המשודרת או האינטרנט. ההבדל בין תהליכי חיפוש עובדים תלוי במה שהמעסיק רוצה להשיג ובמסגרת התקציב שעומדת לרשותו. עם זאת, ניתן לומר במידה גבוהה של ביטחון שחיפוש עובדים באינטרנט הוא בדרך כלל היעיל ביותר.

מה היתרונות של גיוס באינטרנט?

חיפוש עובדים באינטרנט הפך בשנים האחרונות לדרך מקובלת ושכיחה לגייס עובדים מכמה סיבות. ראשית, עלות הפרסום באינטרנט נמוכה משמעותית בהשוואה לפרסום מודעות דרושים בעיתונות הכתובה הארצית או המקומית. שנית, גיוס עובדים דרך מאגרי דרושים באינטרנט מעניק למעסיק גמישות ומאפשר לו לבצע שינויים והתאמות. שלישית, האינטרנט נוח עבור המועמדים וכך מעלה את הסיכוי שהם יגישו קורות חיים.

כל כמה זמן צריך לגייס עובדים?

התדירות של חיפוש עובדים ולאחר מכן גיוס אנשים למשרות מפתח נקבעת לפי הצרכים של העסק. כל עסק בוחר לגייס עובדים לפי היקף הפעילות שלו ויש כאלה שתלויים גם בצרכי השוק, בספקים, בלקוחות ואפילו בעונות השנה. במילים אחרות, אין כלל אחד שתקף לכולם והמעסיקים חייבים להישאר עם אצבע על הדופק כדי לתזמן גיוס נכון לצרכים שלהם.

מתי צריך לשנות את השיטה של גיוס עובדים?

תהליך חיפוש עובדים שלא עולה בקנה אחד עם הציפיות של המעסיק או גורם לו לבזבוז משאבים חייב להשתנות. את התהליכים הללו גם צריך לשנות כמה שיותר מהר, משום שלרוב אין פתרון קסם שיביא למעסיק פניות רלוונטיות. בפועל, את השינוי אפשר לבצע על ידי עריכת המשרות בתקופת הפרסום, הפעלת אמצעי סינון מתקדמים ועוד.

כמה עולה לגייס עובדים?

גם העלות של חיפוש עובדים משתנה לפי היקף הפעילות של העסק והצרכים שלו. בעוד חברות גדולות יסכימו להשקיע עשרות ומאות אלפי שקלים בהשמה של בעלי תפקידים בכירים, אצל עסקים קטנים העלות תהיה קטנה משמעותית ותעמוד על כמה מאות שקלים בחודש בלבד. בכל מקרה, את הפרטים על עלויות גיוס העובדים או ההשמה אפשר לקבל מראש.

מדוע כדאי לגייס עובדים דרך חברה חיצונית?

מעסיקים שרוצים לחסוך זמן והוצאות יכולים להעביר את האחריות על חיפוש עובדים לידיים של חברה חיצונית. הדרך הכי נוחה לעשות זאת היא באמצעות הרשמה למאגרי מידע של קורות חיים ודרושים, אך אפשר גם לשלב בין מסלולי השמה של חברות כוח אדם. מבחינה כלכלית, זה לרוב משתלם כי התוצאות טובות יותר ומשום שהמעסיק יכול להמשיך להתמקד במה שהוא טוב בו.

האם יש הבדל בין גיוס עובדים היום ובעבר?

השינויים בשוק העבודה לא מדלגים על התחום של מודעות הדרושים. אם בעבר חיפוש עובדים, גיוס שלהם והטמעתם בחברה היה משימה מורכבת ומסובכת, הרי שבזכות האינטרנט היא הופכת לפשוטה יותר ולזמינה עבור כל סוגי המעסיקים.

פופולארי

מודעות דרושים
חיפוש עבודה

מודעות דרושים – בארץ ובעולם

בכל מקום שבו דרושים עובדים יש מודעות שתפקידן לפרט על מאפייני המשרה, תנאי העסקה, הרכב השכר ועוד. בין היתר, מודעות אלו משמשות לתיווך בין מחפשי עבודה לבין המעסיק והן מפורסמות במגוון רחב של אמצעי תקשורת. עם זאת, סקירה לעומק של מודעות דרושים מגלה לא מעט הבדלים בין אלו שנפוצות בישראל לבין אלו שקיימות בשאר העולם.

כניסה למאמר
חיפוש עובדים בסקטור הציבורי
גיוס עובדים

חיפוש עובדים לסקטור הציבורי

רבים רוצים לעבוד במגזר הציבורי בגלל התנאים. בין היתר, עבודות בסקטור הזה מתאפיינות בשעות נוחות, חופשות, זכויות סוציאליות מחמירות שנשמרות במלואן ובמקרים מסוימים גם קביעות לפני יציאה ופרישה לפנסיה. עם זאת, המעסיקים שאחראיים על חיפוש עובדים לסקטור הציבורי לא תמיד נהנים מהביקוש הזה.

כניסה למאמר
מודעות דרושים
חיפוש עבודה

מודעות דרושים – אילו סוגי מודעות קיימות ומה אפשר ללמוד מההבדלים בניהן.

מודעות דרושים מאפשרות למעסיקים לגייס עובדים. המטרה של המודעות היא להציג בצורה ברורה, מפורטת ושקופה את תנאי המשרה ואת תנאי הקבלה. מן העבר השני, דורשי עבודה קוראים את המודעה על מנת לדעת לאן לשלוח קורות חיים. כתוצאה מכך יש גם הבדלים בין ענפים שבהם דרושים עובדים ולא מעט סוגים שונים של מודעות.

כניסה למאמר
דילוג לתוכן